Godt brugt, godt besøgt, godt gået & løbet.........
Busbjergløbet 2013 er allerede historie - og sikke en! Med 283 deltagere fordelt ud over de 4 distancer er holdet bag løbet mere end tilfredse - målet for i år var 200 deltagere. Sidste år deltog 120 .
Det er flot at kunne tiltrække så mange løbere til, når der i Bjerringbro samme dag er Stafet for livet.
Løberne i år er kommet langvejs fra - bla. Mårslet & Thyholm - dog stadig med største parten af deltagerne fra området i og omkring Ulstrup.
Efter sommerferien skal der evalueres på løbet. Her rystes posen med tilbagemeldinger og eventuelle nye tiltag. Noget, der allerede er på tegnebordet til næste års løb, er ønsket om tidtagning med chip.
Men meget mere herom senere....
Se billeder fra fotograf Steen Talmark her:
Og fra fotograf Birgit Donslund her.
Resultatlisten ses på: www.mintilmelding.dk
OBS! Har du problemer med at åbne ovenstående links :
højreklik på linket- klik på åben i boxen der kommer frem:)
Til slut vil vi gerne have lov at sige 1000 tak til alle, der har været inde over og givet et nap med i forbindelse med løbet - I ved hvem vi mener - så ingen nævnt - ingen glemt!
|
Klar til 2013....
Et vellykket løb har bestemt givet blod på tanden så mon ikke?
Godt 120 løbere deltog og eftersom, det er første gang, der arrangeres et så stort løb i foreningen, så må det siges at være en succes. Løbeafdelingen havde dog satset og håbet på lidt flere deltagere, men mon ikke de nok skal komme næste år, når rygtet om det seje "off-roadløb" i Ulstrup spredes. I hvert fald fik afdelingen mange tilbagemedlinger fra løberne, der både var positive og konstruktive.
Selvfølgelig er der altid ting, der kan gøres bedre og anderledes - og det skriver vi os bag øret til brug i næste års planlægning.
En kæmpe tak til alle vores frivillige hjælpere ude på ruten, på pladsen og på dagen!!! Uden jer kunne det ikke have ladet sig gøre.
Skulderklap til Bib-chip, der stod for tidtagning og hjælp til tilmelding og til fotograf Steen Talmark for de skønne billeder . Se vores sponsorere til gevinster på løbsnumrene og godter til løbernes goodie-bags her:http://ulstrupif.gominisite.dk/Løbeafdeling
Løbeafdelingens sidste løbs-onsdag er i uge 26, hvorefter der er sommerferie til d. 22. august i uge 34. Meget mere info herom senere.
På www.mintilmelding.dk kan deltagerene af Busbjergløbet 2012 se deres tider samt printe diplom ud.
|
SUPER START!!
Skøn skøn sensommerdag og sikke et fantastisk fremmøde af en masse løbeglade mennesker der troppede op på vores første løbedag eftersommerferien.
Sammenlagt var der omkring 75 løbere fordelt udover de forskellige hold.
Et stort velkommen i løbeafdelingen til Walk & Talk og holdets to temposættere Ulla Sørensen & Grethe Kjærgaard, håber i får travet Ulstrup & omegn godt og grundigt igennem sammen med alle jeres Walkere & Talkere! Også velkommen til Mette Gammelgaard som temposætter for gruppen der løber 7-8 min pr. km med målet 12 km.
NYT NYT :Afdelingen vil som et forsøg, til omkring efterårsferien løbe efter " sløjfe- metoden". Det betyder men løber den samme rute om onsdagen, uanset hvilket tempo man løber i. Den hurtigste gruppe af løbere sendes afsted som den første og resten fordeler sig herefter med omkring 10-15 sek i forsinkelse. Det gør, at dem der kan løbe hurtigst i en gruppe kan løbe forud og så lave " sløjfen" tilbage til de andre i gruppen og samtidig betyder det også, at dem der har brug for et langsommere tempo kan "falde tilbage" til gruppen der er startet senere.
Ovennævnte gælder for holdene der løber. Walk & Run samt Walk & Talk har deres egne ruter og aftaler.
På billedet herover ses afdelingens temposættere,med undtagelse af Marianne Karlsen der var forhindret i at deltage.
Vi løber igen næste onsdag kl 18.00, så kom frisk der er også plads til dig:)
Husk at følge med her på løbesiden der jævnligt bliver opdateret med billeder og andet nyttigt stof. |
|
|
Lidt info fra UIF i Løb & Motion…..
Efterårssæsonen må siges at være godt i gang. Løb & Motion har haft 1 års fødselsdag og rundet de 120 medlemmer!! Det er fortrinsvis på Walk & Run holdet og på ”de nye i klassen”, Walk & Talk, der er kommet flest nye ansigter. Walk & Talk er afdelingens nye tiltag. Det er på initiativ af Ulla & Grethe, som også styrer deres Walkere & Talkere rundt i Ulstrup & omegn. Med det nye tiltag har afdelingen også valgt at kalde sig ” Løb & Motion!!
UIF Løb & Motion tæller hele 17 frivillige temposættere, der er fordelt på afdelingens øvrige tilbud af tempo grupper.
På løbeholdene er ”sløjfen” blevet prøvet af. Det er afdelingens fornemmelse, at det går godt, ideen er blevet positivt modtaget.
Med ”sløjfen” er der mulighed for at presse sig selv eller tage en slapper afhængig af, hvor ” gode ben ” man lige har på dagen.
Sløjfer man flittigt, kan man sagtens opnå at løbe et par km ekstra, end den tempogruppe man følger.
Hver onsdag forsøger vi, at efterleve UIF Løb & Motion´s værdi grundlag: ”vi løber for bedre sundhed og for at have det sjovt”.
Søndag d. 4. november afholdes Egeskovløbet for 40. gang. Her er det gratis for medlemmerne i UIF Løb &v Motion at deltage.
Her tilmelder du dig til BAM løbet på UIF hjemmeside under Løb.
Vil man vide mere om Egeskovløbet kan der med fordel tjekkes dette link: http://www.bjerringbro-motion.dk/arr.php?action=lob&id=207.
En afslutning på sæsonen 2011/2012 ? Jo selvfølgelig !!! Festudvalget i afdelingen er i fuld gang med forberedelserne hertil så: løber,walker,runner,talker sæt et monster kryds i kalenderen 1.12.12.
|
Så så man lige Ulstrup IF Løb & Motion…..
Sammen med 40 løbere og walkere til lørdagens nytårsappel.
Afdelingen havde inviteret til appel med løb og efterfølgende varm suppe i cafeteriaet. Her fik de fremmødte sig også en kort briefing om, hvad der sådan lige kommer til at ske henover vinteren til foråret melder sin ankomst.
Januar & februar bruges til at genfinde formen eller at få justeret den.” For dem der har holdt pause skal det være en blid start” siger temposætter Torben Kristensen og tilføjer ” vi vil meget gerne undgå skader og det til tider glatte underlag og de mørke stier gør jo også sit til vi er ekstra forsigtige”.
Om foråret er der, når kalenderen siger marts kan man jo kun håbe på, for her starter afdelingen ”rigtig” op med løbeskole, nyt Walk & Run hold samt det nye tiltag som temposætterne; Gitte Wendelbo & Helle Skriver kommer til at stå i spidsen for.
Gitte fortæller:
” Det er en træningsform for hele kroppen, som både træner muskler, led, sener og ikke mindst konditionen. Træningsformen er bl.a. inspireret af Crossfit. DGI har udviklet den og kalder det for DGI-Crossfitness”. Gitte understreger, at de to træningsformer er meget forskellige.”
DGI-Crossfitness er velegnet både ude som inde.” Det er kun fantasien, der sætter grænser for det område, der kan bruges til træningen. Fx strand, vand, skov eller trapper i byen og vi vil selvfølgelig kombinere det hele med løb” supplerer Helle Skriver.
Gitte & Helle deltager begge i kursus arrangeret af DGI medio februar. Hvad navnet, og det helt endelige koncept på deres hold bliver vil damerne ikke løfte sløret for endnu. Men de vil helt klart bruge det de finder relevant fra kurset, og bygge træningen op så det passer til vores brugere. ”Så kom frisk” lyder det fra begge!!
Ulstrup IF Løb & Motion sluttede 2012 af med 120 medlemmer. ”Vi håber selvfølgelig de alle og gerne endnu flere dukker og i løbet af 2013. Onsdag efter nytår var der 60 til den første samling. Det er gode tegn når man tænker på vejr, vind & julens strabadser. Vi skal jo lige i gang” smiler Sus Frandsen der er formand for afdelingen.
Sus fortsætter ” Hvis du går med en drøm om at komme i bedre form samtidig med du får en masse dejlig frisk luft og sidst men ikke mindst, har det super sjovt sammen med dine løbe/gå-venner, står vores temposættere i Løb & Motion klar til at finde det hold og tempo der passer til dig”
Se iøvrigt løbeplaner for januar/februar her :http://ulstrupif.gominisite.dk/Løbeplaner
Vel mødt!!
|
Løb & Motion klar med Power-løb & nye W&R hold.
Og hva´er så det for en fætter…….
Med Power-løb som vi i afdelingen kalder det – kombineres løb og styrketræning. Sidstnævnte med din egen kropsvægt – midt ude i naturen – og ja, også om vinteren!
Det erfarede nogle af afdelingens temposættere, en kold og grå lørdag formiddag, hvor Gitte Wendelbo & Helle Skriver, der står bag det nye tiltag, fik afprøvet, hvad de havde tillært sig, dels gennem Gitte Kruse og på kursus, arrangeret af DGI Midtjylland.
Gitte & Helle pointerer, at Power-løb er for alle, ”dog kræver det selvfølgelig, at du er medlem af Løb & Motion” smiler Helle. Men derudover er der ingen forudsætninger. Holdet løber om mandagen kl. 17.00 fra Ulstrup hallen og starter officielt ud mandag d. 4. marts.
Nye hold kaptajner for Walk & Run.
Onsdag d. 6. marts vil der igen være løbeskole, at finde på programmet hos Ulstrup IF Løb & Motion. De nye Walk & Runnere vil blive ført igennem løbeskolen af; Marianne Karlsen, Jens Aage Hansen, Ingrid Dyrmose,Bjarne Zimmer og Kirsten Dencker.De to sidstnævnte er iøvrigt nye temposættere, de har netop selv i efteråret 2012 gennemført deres mål om at kunne løbe 6 km uden gå-pauser. Velkommen til jer to!!
Ulstrup IF haft stor succes med netop W&R og håber derfor også på, at rigtig mange vil komme ud af stuerne, op af sofaerne og hen til Ulstrup hallen onsdag d.6. marts kl. 18.00.
|
WALK & RUN 2013
Uge |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
|
6. marts |
13. marts |
20. marts |
27. marts |
3. april |
10. april |
17. april |
gang min. |
7 |
7 |
6 |
6 |
5 |
5 |
4 |
løb min. |
1 |
1 |
2 |
2 |
3 |
3 |
3 |
gang min. |
5 |
5 |
4 |
4 |
3 |
3 |
3 |
løb min. |
2 |
2 |
3 |
3 |
4 |
5 |
6 |
gang min. |
5 |
5 |
4 |
4 |
3 |
3 |
4 |
løb min. |
2 |
2 |
3 |
3 |
4 |
5 |
6 |
gang min. |
5 |
5 |
4 |
4 |
4 |
3 |
3 |
løb min. |
3 |
3 |
4 |
4 |
4 |
5 |
5 |
gang min. |
5 |
5 |
4 |
4 |
4 |
3 |
3 |
løb min. |
2 |
2 |
3 |
3 |
3 |
3 |
4 |
gang min. |
6 |
6 |
4 |
4 |
4 |
3 |
3 |
løb min. |
1 |
1 |
2 |
2 |
2 |
3 |
3 |
gang min. |
2 |
2 |
3 |
3 |
3 |
3 |
|
løb min. |
1 |
1 |
2 |
2 |
2 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
gang i alt |
35 |
35 |
29 |
29 |
25 |
23 |
20 |
Løb i alt |
12 |
12 |
19 |
19 |
26 |
27 |
27 |
Uge |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
|
24 april |
1. maj |
8. maj |
15. maj |
22.maj |
29. maj |
5. juni |
gang min. |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
2 |
3 km |
løb min. |
3 |
6 |
6 |
10 |
10 |
45 |
7:30 |
gang min. |
3 |
6 |
3 |
2 |
2 |
|
|
løb min. |
6 |
7 |
7 |
8 |
10 |
|
|
gang min. |
4 |
4 |
4 |
4 |
2 |
|
|
løb min. |
8 |
9 |
10 |
10 |
10 |
|
|
gang min. |
4 |
3 |
2 |
2 |
2 |
|
|
løb min. |
5 |
5 |
6 |
8 |
8 |
|
|
gang min. |
3 |
2 |
2 |
|
|
|
|
løb min. |
4 |
4 |
4 |
|
|
|
|
gang min. |
3 |
|
|
|
|
|
|
løb min. |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
gang i alt |
20 |
18 |
14 |
11 |
9 |
2 |
|
Løb i alt |
30 |
31 |
33 |
36 |
38 |
45 |
|
I uge 24 og 25 fortsættes med 3 km løb 3 gange om ugen – derefter fra uge 26 4 km
løb 3 gange om ugen.
|
Løbsinformation 2013
Ruter & pris
6 km og 12 km løb kr.75,-
6 km Walk & Talk kr.75,-
3 km Børnerute kr.75,-
Eftertilmelding kr.100,-
Se ruterne her:
6 km løb samt Walk & Talk : http://www.løbemåler.dk/?id=9K1PE4
12 km: http://www.løbemåler.dk/?id=1W7H23
Tilmelding:
http://www.mintilmelding.dk/event/2013BUSBJERGLOB/tilmeld_01.php
Online tilmelding er åben fra 1. april til 3.juni.
T-shirt med løbets logo:
Kan forudbestilles sammen med tilmelding online.
Parkering:
Ved Ulstrup Kirke og Ulstrup skole,
Hagenstrupvej. Følg skiltene.
Afhentning af startnumre og bestilte
t-shirts:
På sportspladsen v. Ulstrup Hallen – følg skilte fra parkering.
Udlevering sker fra kl. 9.00 og skal afhentes senest 15 min. før løbsstart.
Eftertilmelding lukker ½ time før løbet starter.
Opbevaring:
Tasker, værdigenstande og lignende kan afleveres i teltet ved løbssekretariatet.
Tidtagning:
Foretages af BibChip. Chippen sidder i startnummer og løbernes tid scannes ved mål.
Forplejning:
Efter løbet vil der være frugt & vand til løbere.
Diplomer:
Diplom printes ud via: www.mintilmelding.dk
Toiletter:
Ved Ulstrup Hallen
Løbet er på eget ansvar:
Løbets rute er ikke egnet til at sætte personlige rekorder. Der kan være grene, træstubbe og glatte smalle stier.
Der løbes efter alm. trafikregler.
Ruten:
Ruten er afmærket med pile og afmærkningsstrimler.Derudover vil der stå officials mange steder på ruten samt hvor trafikvejene skal krydses. De er let genkendelige ved at de bærer gule veste.
Børneruten:
Her har vi fået assistance af" De unge hoveder" som vil guide de yngste løbere sikkert ud & hjem. "De unge hoveder" er en underafdeling i UIF der består af unge aktive udøvere fra hele UIF.
Hjælp ved skader:
Der er sundhedskyndige hjælpere på pladsen.
Aktiviteter for familie og tilskuere:
På pladsen ved Ulstrup Hallen er masser af aktiviteter for familien, mens løbet afvikles, se www.ulstrupif.dk
Arrangører og hjælpere:
Er genkendelige ved at de bærer T-shirts med Busbjergløbets logo.
Overnatning:
Bamsebo Camping, se www.bamsebo.dk
Kontaktperson:
else.thybo@ulstrupif.dk
Else Thybo 22213036
Sponsorer:
Amstrupgård, Bamsebo Camping & Enkon
|
03-11-2011:
10 uger er gået – hvad er status.
Ulstrup IF løbeafdeling har denne uge gennemført den første 10 ugers periode siden afdelingens opståen sommeren 2011.
” Vi har haft så meget vind i sejlene at vi fortsætter med løb hver onsdag kl 18.00 indtil nytår for alle grupper” siger Sus Frandsen . Sus fortæller i øvrigt, at der er sket så utroligt meget siden sommer og selvom ting tager tid synes hun ,og de øvrige i afdelingen – temposætterne og den nyetablerede bestyrelse - at de bliver båret frem af alle de positive tilbage meldinger løberne giver dem. ” Den gejst og ånd der er i denne her afdeling er simpelthen fantastisk ” lyder det fra Sus der er formand for løbeafdelingen.
Resten af bestyrelsen består af Anna Margrethe Marker og Else Thybo. Anna Margrethe er budget og økonomiansvarlig samt kontaktperson til Sportigan med tilbud på løbetøj o.s.v. Else Thybo styrer afdelingens PR med input til avisen og hjemmesiden. Helle Skriver er afdelingens Web ansvarlig.
Afdelingens mål har været, at få så mange til at gennemføre de 10 ugers prøveforløb som muligt og det er lykkedes til fulde. Løberne har deltaget med 72 ud af de 85 medlemmer, ved Egeskov løbet i Bjerringbro sidste weekend!
Endvidere er der kommende weekend - d. 12 november arrangeret afslutning med eftermiddagsløb og spisning i hallens cafeteria for løberne.
Efter d. 12 november vil der for alle gruppers vedkommende løbes i forskellige tempi.
Se hvem der løber de forskellige tempi på hjemmesiden.
Der løbes selvfølgelig igen efter nytår med de gamle grupper samt opstart af et nyt ” walk & run ” hold . Mere info herom følger senere på året.
|
Kære løber.
Lige lidt briefing siden Egeskov…
Vi – bestyrelsen og alle temposætterne - har afholdt møde 23.11 11,hvor det blev vedtaget at vi efter nytår – nærmere bestemt d. 18.1.12 - fortsætter som nu med de gamle tempi grupper samt opstarter et nyt Walk & Run hold som bliver efter samme koncept som i sensommeren .
Med forbehold for ændringer - starter vi ud på en frisk med grupper på 6 & 12 km samt Walk & Run i sensommeren 2012 også efter samme koncept som i 2011.
Inge Kyhn, Torben Kristensen, Heinrich Rasmussen & Jens Aage Hansen der alle er afdelingens løbsudvalg har været på info kursus i Bjerringbro, hvor de fik mange brugbare oplysninger med hjem. De vil undersøge om der er stemning for træningsmuligheder til at løbe halv-maraton hos medlemmerne her i afdelingen.
Ligeledes har de fået ideer til forskellige løb som man kunne tænke sig vi skulle deltage i henover foråret. Et ” suppe-løb ”er også på tegnebrættet. Men meget mere om ovennævnte senere.
Husk – hvis man er løbet tør for julegave ønsker – hva´ så med, at ønske sig klub- løbetøj fra Sportigan til super gode klubpriser. Se de forskellige sæt på vores hjemmeside her eller her eller på ginen i hallen.
Else
|
24-01-2012
Løbeappel dobbelt up - thumbs up !
Så er nytårsforsætterne skudt i gang i løbeafdelingen i UIF. Lørdag d. 7. januar var der appel for gamle & nye løbere. Flere nye ansigter havde fundet løbeskoene frem og ville i gang med, at have pudset formen af. Hos Walk & Run gruppen d. 14. januar var de 25 ud af de 27 deltagere sprit nye løbere.
” Hold op hvor er vi stolte af at fortsætte med så stor tilgang og samtidig holde fast i så mange af de løbere der var med os fra august ” siger Inge Kyhn der er i afdelingens løbsudvalg. ” Vi ved, at flere har været forhindret i dag og sidste lørdag, så mon ikke der de kommende onsdage - til vores fælles træning dukker endnu flere op – til alle grupperne – der er i hvert fald plads til endnu flere” slutter Inge Kyhn.
Afdelingen føler sig godt rustet til hvad sæson 2012/13 nu end vil byde på.
|
Der er planlagt to ruter på henholdsvis 6 og 12 km og for begge ruter gælder det, at det foregår i kuperet terræn . ” et sejt løb ” off –road ” . Den største stigning vil være toppen af Busbjerg der med sine 92m over havets overflade sagtens kan få sveden til at springe og pulsen til at stige når den skal rundes. Ellers benyttes området i og omkring Ulstrup. Undervejs på ruterne vil der være vanddepoter og ved mål forfriskninger i form af vand, frugt og lidt sødt til ganen.
Det hele sættes i gang på Festpladsen ved Ulstrup Hallerne med fælles opvarmning kl. 11.00. Herefter sendes løberne afsted på ruterne, og allerede fra kl.10.00 vil man kunne få udleveret sit løbsnummer og T-shirt hvis man har tilkøbt sig en sådan.
Det er muligt at bestille løbs T-shirt med Busbjergløbets logo til kr. 150,-, når man tilmelder sig via ovenstående link.
Pris :kr. 75,- + gebyr pr. deltager uanset rute.
Tilmelding på løbsdagen nu også muligt:
Pris:kr. 100,- + gebyr p.r deltager uanset rute.
|
11-10-2011:
Kære løber:
Så er der næsten gået 10 uger – og hvilke uger !! Som punktum for den første etape - indbydes du hermed til en hyggelig dag/aften sammen med dine løbekammerater. Vi har planlagt en lille løbetur med efterfølgende socialt arrangement.
Læs mere herunder:
|
16-04-2012
12 uger med Walk & Run
|
På billedet ses løbeafdelingens W&R januar hold 2012 inden de drager ud på turen hvor de 6 km skal løbes - uden gå pauser.
De sendes afsted med klapsalver fra afdelingens øvrige løbere.
Alle kom ankom til hallen med målet indfriet og klar til nye udfordringer der er en realitet fra uge 16. Løbeplanen kan ses her på hjemmesiden under afdelingens fane. |
Vær med til alletiders løbeafslutning
Der løbes fra 15.30
Herefter er der mulighed for omklædning.
Middag kl. 18.00 - se detaljer i ovenstående program
Pris pr person: 95,00
Tilmelding & betaling på nedenstående link senest d. 1. november 2011.
Billetterne kan kun købes med dankort og kun via linket til højre.
Billetterne sendes til dig via e-mail.
|
| |
| | |
11-10-2011:
Kære løber:
Så er der næsten gået 10 uger – og hvilke uger !! Som punktum for den første etape - indbydes du hermed til en hyggelig dag/aften sammen med dine løbekammerater. Vi har planlagt en lille løbetur med efterfølgende socialt arrangement.
Læs mere herunder:
|
Vær med til alletiders løbeafslutning
Der løbes fra 15.30
Herefter er der mulighed for omklædning.
Middag kl. 18.00 - se detaljer i ovenstående program
Pris pr person: 95,00
Tilmelding & betaling på nedenstående link senest d. 1. november 2011.
Billetterne kan kun købes med dankort og kun via linket til højre.
Billetterne sendes til dig via e-mail.
|
| |
| | |
29-09-2011:
Deltagelse i Egeskovløbet
Medlemmer af løbeafdelingen kan deltage i Egeskov løbet i Bjerringbro, søndag d. 6. nov kl. 11.30
http://www.bjerringbro-motion.dk/arr.php?action=lob&id=153
VIGTIGT! Der skal IKKE tilmeldes på BAMs hjemmeside. Deltagere fra UIF skal tilmelde sig via vores egen hjemmeside, herefter vil der ske en samlet tilmelding til BAM
Ttilmelding skal ske senest d. 24. oktober
Tilmeld dig Egeskov-løbet som UlstrupIF medlem her: Tilmelding til Egeskovløbet (der tilmeldes seperat 6 eller 12 km)
|
06-09-2011:
Vi løber.......nu ! |
På fotoet ovenover, med armene i vejret, ses 80 løbeglade m/k'er til noget af en ilddåb for UIFs nye løbeafdeling.
”Vi i UIF har svært ved, at få armene ned” lyder det fra en begejstret Sus Frandsen, der er en af initiativtagerne for klubbens nye tiltag.
”Ideen om løbeafdelingen har boblet længe, men lige før sommerferien bestemte vi, at nu skulle det være” smiler Sus. Så skulle det gå stærkt,og det blev besluttet, at opstart skulle være ultimo august.
Da man mødtes anden gang var Erik Albrechtsen fra ”Bjerringbro atletik & motion” inviteret til at inspirere de fremmødte. Det gjorde han så godt, at 15 sagde ja til jobbet som temposætter i prøveperioden på de 10 uger.
24. august mødtes temposætterne til et 5 timers inspirationskursus, som DGI Østjylland var primus motor for.
Så blev det endelig d. 31. august, og endda beriget med den dejligste sensommer eftermiddag – det perfekte løbevejr. Udenfor Ulstrup Hallen havde der samlet sig 80 forventningsfulde løbere.
18.00 dut, der bydes velkommen, der varmes op, VI LØBER …..
Og det gør vi hver onsdag kl. 18.00 og 10 uger frem. For Walk & run´s vedkommende er der aftalt samlet løb fra Ulstrup Hallen mandage kl. 17.00 samt fredage kl.16.30.
Vil du vide mere og se flere billeder fra startdagen løbeplaner & ruter - så tjek UIFs hjemmeside på www.ulstrupif.dk. Det er også her, du skal tilmelde dig, hvis du efter de 3 prøveløb ønsker, at fortsætte løbetræningen i UIF
|
31-08-2011:
31. August 2011 kl. 18.00 startede Ulstrup løbeafdeling op, fremmødet var superflot ca. 80 personer havde valgt at komme på denne skønne augustaften, og der er plads til endnu flere, så mød op næste onsdag samme tid, samme sted
Der startes ud med 3 forskellige niveauer, de forskellige niveauer vil senere blive inddelt i undergrupper afhængig af hvilken tid man løber på, målet for alle niveauer er at man efter 10 uger, d. 6. november kan afslutte med egeskov løbet i Bjerringbro på henholdsvis 6 og 12 km.
|
Walk and run
Kaptajn på dette niveau er Tonni Frandsen, med sig har han 3-4 ”temposættere”/medhjælpere (Ingrid, Anna Margrethe, Elsebeth, Jens Aage).
Der startes stille og roligt op med skiftevis gang og løb.
Kravet for at kunne starte på dette niveau er at man er i stand til at kunne gå 6 km.
|
| |
Mål 6 km
Kaptajn på dette niveau er Inge Kyhn, hun får hjælp af 4 temposættere/medhjælpere Gitte, Henning, Helle, Birte).
Første gang startes ud med 2 km løb, hvilket også er kravet for at stille op på dette niveau.
|
| |
Mål 12 km
Kaptajn på dette niveau er Torben Kristensen, også han får hjælp fra flere temposættere (Brian, Signe, Sys, Pusser, Heinrich). Kravet for at starte på dette niveau er at kunne løbe 6 km ved opstart.
|
|
For at opnå at kunne løbe henholdsvis 6 og 12 km efter ca. 10 uger, er ideen at man onsdag løber med sin gruppe og temposætter, men at man derudover 2 gange om ugen løber alene, eller sammen med andre, på selvvalgte tidspunkter.
På siderne er der er planer du selv kan følge indenfor de 3 niveauer, ligeledes er der oversigtskort over forskellige ruter med forskellig længde og kupering, alle med start fra Ulstrup hallen.
Ved spørgsmål kontakt Helle Skriver 2295 0378, efter kl. 17.00
|
13-08-2011:
For at deltage i DGI-løbekursus den 24 august, kl. 16.30-21.30, skal man tilmelde sig via nedenstående link:
løbekursus
NB. Sidste tilmeldingsfrist er den 17. august 2011
|
Løbeafdeling i Ulstrup IF starter nu!
...med opstartsmøde for arbejdsgruppen;
For kommende temposættere, hjælpere og andre frivillige med interesse være en del af arbejdsgruppen i etableringen af løbeklubben er der møde på
torsdag d. 11. august kl. 1900 i Ulstrup Hallen.
Spørgsmål kan sendes til Helle Skriver digetulstrup@live.dk |
01-09-2011:
Velkommen til UlstrupIF Løbeafdelingen
NYHED: UlstrupIF løbeafdeling
Starter onsdag den 31. august 2011 kl. 18.00 ved Ulstrup Hallens indgang
Løbeafdelingen henvender sig til alle, der er fyldt 12 år og opefter – øvede samt uøvede.
For sidstnævnte vil der løbes efter konceptet Walk & Run.
Der er mulighed for 3 prøve-løb inden tilmelding – det koster kr. 100,- for en 10-ugers periode.
Tilmeldning foregår online på www.ulstrupif.dk.
Vel mødt UIF!
|
08-08-2011:
Løb med UIF...
Ønsket og ideen om en løbeafdeling under UIF har været der flere gange, men tiden til etableringen har manglet. Men nu er det nu!
”Vi synes, at vi i UIF spænder bredt,så det at løb, nu også er under opsejling, er en stor ting.
Ulstrup og omegn er jo som skabt til løb – den smukke natur omkring os bruger vi al for lidt – og det da synd” lyder det fra Esben Terp Sørensen.
Det er Sus Frandsen og Esben Terp Sørensen der efter idéoplæg fra DGI- Østjylland,har samlet interesserede til etableringen af løbeafdelingen.
Du skal være fyldt 12 år for at, men ellers er løb for ALLE - garvede såvel som nybegyndere. Til sidstnævnte løbes der efter ”Walk & Run konceptet”. Det vil sige, at man på en 10 ugers periode træner i interval med gå og løb- dette skal munde ud i, at man til sidst vil kunne løbe hele distancen på de 6 km uden gå-pauser.
”Vi har brug for flere ” temposættere ” - ja, alle personer, der i øvrigt kunne tænke sig at give en hånd med” – siger Sus Frandsen.
Så alle, der kunne have interesse i dette, er meget velkomne til at kontakte Sus på 28291344 eller møde op i Ulstrup Hallen torsdag d. 11.8.kl 19.00 til informationsmøde vedr. opstart.
Der løbes første gang onsdag d. 31.8.11 kl. 18.00 fra Ulstrup Hallen.
Se annonce i avisen uge 34 samt opslag i byens butikker.
|
|
|
Ulstrup IF, Nattergalevej 10, 8860 Ulstrup |
|
|
|